Sweet Followers

Sunday 8 February 2015

Pengalaman Mendaki Broga Hills

Assalamualaikum semua :)

Fuhhh berhabuk lamanya dah blog aku ni. Al maklum la busy sangat dengan praktikal, report, thesis bla bla bla. Hahahaha *alasan jer

Okay la, aku nak cerita sikit pasal pengalaman aku mendaki Broga Hills kat Semenyih ni yang sempat aku daki bulan lepas. Alhamdulillah tercapai jugak impian aku nak mendaki gunung walaupun broga je ni. Hihihi

Macam biasa lah dengar cakap orang, nak tengok view lawa dari atas bukit, pergi awal pagi sebab boleh tengok matahari terbit. Aku and the geng pun gerak la dalam pukul 4 pagi cam tu sebab kak nani yang dari klang kena jemput aku dan yangg lain-lain. Seterusnya sampai sana ada la dalam 6 pagi. Sampai jer solat subuh dulu kat surau yang dorang sediakan lepas parking tu. And untuk parking tu, dikenakan bayaran sebanyak RM2.00 untuk sekali masuk. Untung apek tu sebab ramai betul orang yang datang hari-hari padahal parking kat kawasan kelapa sawit je. Hehehe

Okay la bermula pendakian kami pukul 6.30 pagi cam tu. Alhamdulillah tak hujan and track tak la licin pun. At first takut juga sebab banyak orang cerita macam-macam pasal broga ni. Tapi kitorang kuatkan semangat untuk sampai ke atas jugak. Aku sangat-sangat berterima kasih kat geng aku sebab sanggup tunggu aku yang asyik pancit je *malu* maklum lah muatan berat and dah lama tak exercise. Hehehe

So, sampai je kat atas ada la dalam pukul 7.15 pagi. Fuhhhh finally, sampai jugak. Subhanallah, itu yang mampu aku ucapkan bila dapat tengok pemandagan yang sangat cantik dan indah ciptaan-Nya. Okayy jom tengok gambar yang sempat aku amek :)


View dari atas bukit :)


Ni la geng aku. hehe


Spec asyik kelabu je -,-


View matahari terbit, cantik kan?


Awan yang menutupi matahari


we olls da sampai, anda bila lagi? hihi


Haa tengok tu, nak turun semua laju je :p


Okay lah sesape yang nak try naik tu, cubalah sebab ni memang pengalaman yang tak dapat dilupakan. Jangan risau faktor umur ke, faktor berat badan ke sebab bermacam-macam orang dah yang pernah sampai sana okay. Semangat itu penting. Hehehe. Apa-apa pun doakan kami untuk proceed next plan pulak bulan depan. Harap-harap jadi la. Hehehe bye bye :)


post signature

No comments:

Post a Comment