Sweet Followers

Tuesday 5 February 2013

KUCING OH KUCING

Salam semua :)

Hari ni mood aku nak bercerita sikit pasal kucing. Macam yang kita semua tahu, kucing adalah haiwan yang sangat comel, manja dan jinak kan..Kucing juga adalah haiwan kesayangan nabi kita, Nabi Muhammad S.A.W.

Tapi....

Kita kena bertanggungjawab lah kalau seandainya kita dah buat keputusan untuk membela dan menjaga kucing ni. Sebagai contoh, jaga makan minum dia, jaga tempat pembuangan najis dia. Janganlah sampai disebabkan kelalaian menjaga kucing kita, orang lain yang susah.

Aku cerita macam ni sebab aku berada dalam situasi tu. Situasi di mana kucing-kucing tersebut telah melaburkan saham mereka di rumah aku. Yang paling bestnyer, time aku nak pergi kerja la dia boleh "membuang" kat motosikal aku. Tak pasal-pasal la aku kena cuci moto aku dulu, then baru pergi kerja. Tu tak termasuk rumput-rumput karpet kat depan rumah aku tu. Penuh dengan naj** mereka je. Kalau sekali sekala tak pe la jugak, tapi HARI-HARI. Tak ke dah menyusahkan orang lain macam tu? -,-"

Tu tak termasuk virus yang senang dijangkiti lagi bila lalat yang hurung kat na*** mereka, hinggap pulak kat makanan dalam rumah. Eeeuuww, nak bayangkan pun dahhh loyerrr -,-"




Jadi, tolonglah bertanggungjawab sikit ya. Tolong lihat dan pandang-pandang orang sekeliling anda. Dan jangan jadi selfish. Aku harap dengan entri aku kali ni dapat dijadikan pedoman kepada penjaga-penjaga kucing diluar sana supaya menitikberatkan penjagaan haiwan peliharaan mereka. Terima kasih :)



post signature

4 comments:

  1. pernah dulu, kucing sape ntah,setiap masa nak datang duduk bawah kerusi kat ruang tamu... dah halau datang balik.. dah la comel.. ade loceng plak tue..
    ikut hati nak jual jer...

    ReplyDelete
  2. Tu la kan, kesian jugak kat kucing ni kadang-kadang..
    Huhu

    ReplyDelete